Stavba tramvajové smyčky ulehčí práci dopravního podniku a do budoucna přinese také úspory. Tato investice navazuje na předchozí etapy modernizace vozovny v Pisárkách.
„Šaliny, které budou po opětovném zprovoznění trati v Žabovřeské přijíždět od Bystrce, se už nebudou muset otáčet až ve smyčce na Mendlově náměstí, ale do pisárecké vozovny najedou přímo. Jedná se o desetiminutové zdržení, navíc to přináší náklady navíc,“ řekl ve čtvrtek při slavnostním zahájení stavby generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Součástí stavby jsou i dvě odstavné koleje a kolejové rozvětvení ve vozovně. Dlouhodobější dopravní omezení související s touto stavbou dopravní podnik neplánuje. Počítá jen s krátkými víkendovými nebo prázdninovými výlukami.
Ze stavebního hlediska je nejnáročnější částí mostní objekt a na něm vedená tramvajová smyčka, která je konstruovaná jako první jízdní dráha. Do budoucna plánuje dopravní podnik v této oblasti i výstavbu protihlukové zdi od ulice Hlinky.
Stavba tramvajové trati v Žabovřeské a zprovoznění tunelu jde do finále
Už v dubnu začne dopravní podnik se zkušebními jízdami, během nichž potřebuje otestovat, zda vše v tunelu funguje, jak má. Provoz s cestujícími bude zahájen 1. května.
Půjde o druhý tramvajový tunel v Brně dokončený v posledním půlroce. Vloni v prosinci byl uveden do provozu ten, který vede k fakultní nemocnici a k univerzitnímu kampusu v Bohunicích. Se svou délkou 602 metrů je nejdelším v České republice.
Ten právě dokončovaný v Žabovřeské měří necelého půl kilometru. Stavební práce otevřením tunelu a tramvajové tratě ale neskončí. Dělníci zde budou dále pracovat na silničním rozšíření Velkého městského okruhu až do konce příštího roku.