První trolejbus, který zkompletovali pracovníci Dopravního podniku města Brna v dílnách komínské vozovny, vyjel do ulic. Během zkušebního provozu musí bez cestujících najet 10 tisíc kilometrů. Pokud se osvědčí, na linky s cestujícími vyjede v květnu. Vedení podniku letos plánuje pořídit komponenty na dalších deset kusů trolejbusů tohoto typu. Unikátním projektem, nazvaným Mario, dopravce ušetří až 100 miliónů korun.
„Myšlenka kompletovat po tramvajích i trolejbusy se ukazuje jako správná cesta. V tuto chvíli jsou dva vozy připraveny do zkušebního provozu, v průběhu roku postupně přijdou karoserie a komponenty na dalších deset. Vlastním sestavováním vozů ušetříme na jednom dvě a půl milionu korun“, sdělil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Pokud dopravní podnik nakoupí všech 40 trolejbusů, které má zajištěné rámcovou smlouvou, ušetří celkem 100 miliónů korun.
Karoserie a komponenty prvního trolejbusu typu SOR TNS 12 dorazily vloni na začátku září, druhý následoval o měsíc později. „Naši zaměstnanci provedli montáž kabelových rozvodů, elektrické výzbroje a motorů, instalovali sběrací soustavy a střešní kontejnery,“ dodal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Sestavení a oživení prvního trolejbusu zabralo 48 pracovních dní, druhého už o jednu čtvrtinu kratší dobu. Na kompletaci se podílí 12 lidí.