Postupně napojí 15 kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální a dále na trasu jedničky směrem na Mendlovo náměstí. Celková délka rozvětvení je pětadevadesát metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět. Svým rozsahem se jedná v Česku o unikátní stavbu. Práce na kolejové harfě by měly být hotové do konce listopadu. Zároveň se pokračuje na mostní konstrukci, nakterou začnou pokládat koleje příští rok v březnu.
V rámci realizace této investice je dokončena nová opěrná zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch budoucí multifunkční haly. Měří přes 200 metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude dopravní podnik na noc odstavovat tramvaje.
„Stavba je o to složitější, že se odehrává za provozu vozovny. Kvůli výkopovým pracím zde máme méně odstavné plochy, což nás denně nutí k rychlým operativním řešením ve výpravě vozů. Pomáháme si například tím, že jsme deset tramvají dočasně deponovali do vozovny Medlánky. Také se urychlila likvidace vozů, které jsme vyřadili z provozu, aby zde zbytečně nezabíraly místo,“ uvedl Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna.
Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Smyčka umožní najíždění tramvají od Bystrce přímo do vozovny, bez nutnosti jezdit se otáčet až na Mendlovo náměstí. Provozní úspory dopravní podnik vyčíslil na šest miliónů korun ročně. Práce na budování vratné smyčky probíhají od začátku roku a hotové budou do konce srpna 2024. Celkové náklady činí 680 milionů korun.